2/16/2013

Tiramisu tarifi

Selamun Aleyküm dostlar :)

Kocaeli'nde havalar bozuukk benimde havam bozuk bir iyileşemedim gitti yine de şükür ediyorum. Sizler nasılsınız inşallah iyisinizdir yüzünüzden gülümseme hiiiç mi hiç eksik olmasın. iki haftadır beklettiğim tiramisuu tarifini vereceğim aynı zamanda kendi yorumumu :) uzatmadan geçeyim.

Kreması için malzemeler:
-Yarım litre süt
-1 tane yumurta
-3 kahve fincanı toz şeker
-3 kahve fincanı un
-1 paket labne peyniri ( ben hepsini kullanmadım çok az bıraktım fazla olacagını düşündüğümden )

Keki ıslatmak için malzemeler:
- 1 tane nescafe
-2 çorba kaşığı toz şeker
-pasta keki( ben sade kullandım kakaolu da olabilir )
-1 çay fincanı sıcak su



Krema malzemelerini labne hariç hepsini tencereye koyup telle karıştırdım biraz. Sonra ocağa koydum kaynayıncaya kadar pişirdim ocaktan aldıktan sonra biraz ılıınca labne peynirini ekledim.
Labneyi ekledikten sonra kremanın pürüzsüz olması için blender ile çırptım.

keki ıslatmak için hazırladığım nescafeli suyla keki ıslatıyoruz. Ama yaptıktan sonra kekin ıslaklıgı çok az oldu yaparsanız malzemeleri biraz dha bol kullanın ıslatmak için.
sonra kremayı üstüne sürdüm.üst kekini de ıslatıp üzerine koydum aynı işlemi yaptım kremayla tamamen kaplayıp kakao ve türk kahvesi eledim (kako ve türk kahvesini de fazla koymamanızı öneririm çok hafif olmalı bence ben biraz abartmışımda :) )


Son durumm :)
Allah'a emanet olun :)

5 yorum:

  1. ve aleykum selam .harika görünüyor ellerine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim mutlu ettiniz beni :)

      Sil
  2. Aleyküm Selam :)
    Blogunu çok beğendim, yanlız izleyicin olmak istiyorumm :)
    İzleyici kutucuğunu ben mi göremedim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) yo sizde sorun yok ben hala blogu çözmeye çalıştığım için ayarını yapamadım :( inşallah en yakın zamanda hallederim izleyicim olmanızıda çook isterimmm :) bu arada bir bilginiz varsa izleyici kutucugunu koyabilmem ile ilgili yardım edebilir misiniz ? :)

      Sil
    2. hallettiğimi düşünüyorum beklerim :)

      Sil